niedziela, 12 lipca 2015

Muffiny z kremem czekoladowym

W środku sezonu na truskawki, maliny i inne cuda, zamarzyły mi się muffiny z kremem czekoladowym :) A że niedziela jest idealnym dzniem, żeby się porozpieszczać, w niecałą godzinę wyczarowałam takie oto babeczki!


Składniki:
  • 100g cukru
  • 80g miękkiego masła
  • 125g mąki pszennej
  • 1/4 szk. oleju
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • krem czekoladowy (ja użyłam tego, ale możecie użyć np. nutelli)
Przygotowanie:
  • wszystkie składniki oprócz kremu miksujemy na gładką masę. 
  • przekładamy do 6 papilotek i pieczemy ok 20 minut w temp. 200 stopni (do tzw. "suchego patyczka")
  • po wyjęciu z piekarnika odstawiamy na min 15 minut (jeżeli naprawdę nam się spieszy :) )
  • wydrążamy od góry środek w każdym muffinie (na mniej więcej 3/4 głębokości). Ja mam do tego "specjalny sprzęt", który zakupiłam kiedyś w Tchibo, ale możecie to zrobić przy pomocy łyżeczki lub małego nożyka.
  • do powstałej dziury nakładamy krem, którym smarujemy również wierzch babeczki.

Prawda, że proste? :)

 
 

1 komentarz: