sobota, 26 marca 2016

Omlet z chrupiącymi ziemniakami i koperkiem

Wiele razy planowałam, że zrobię ten omlet "w następny weekend" i tak odkładając zrobiłam go w końcu dzisiaj :) Zainspirowała mnie Tortilla Hiszpańska, która jednak jest bardziej daniem obiadowym niż śniadaniowym. Poza tym chciałam przygotować omlet na ziemniakach mocno spieczonych i chrupiących. Wierzcie mi - warto poświęcić chwilę na przygotowanie takiego omletu, zwłaszcza w weekend, kiedy nigdzie się nie spieszymy :)


Składniki:
  • 2 małe ziemniaki lub jeden średni
  • 2 jajka
  • trochę koperku
  • łyżka masła
  • sól, pieprz
Przygotowanie:
  • ziemniaki obieramy i kroimy w cieniutkie (jak chipsy) płatki. Ja użyłam do tego celu tarki.
  • na patelni roztapiamy masło i wrzucamy (najlepiej pojedynczo, żeby się nie sklejały) plasterki ziemniaka. Podsmażamy aż będą mocno przyrumienione.
  • jajka roztrzepujemy z dodatkiem soli i pieprzu. Zalewamy ziemniaki i lekko unosząc brzegi omletu i przechylając patelnię staramy się płynną wierzchnią warstwę omletu "wlać" na spód.
  • w końcowej fazie posypujemy siekanym koperkiem i przykrywamy pokrywką na ok. 3 minuty.
  • zsuwamy płynnym ruchem z patelni i zjadamy ze smakiem :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz