poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Tort orzechowy

To chyba pierwszy tort w moim życiu, upieczony na dodatek nie samodzielnie, tylko z mamą, ale i tak jestem z niego dumna. Wydaje mi się dosyć pracochłonny (nie mam porównania do innych tortów :) ), ale efekt jest tego wart. Podaję przepis na dużą tortownicę, możemy jednak spokojnie podzielić wszystkie ilości przez 2, jeżeli posiadamy małą tortownicę.



Składniki:
  • 140 g mielonych orzechów włoskich
  • 8 jajek
  • 140g cukru
  • 800ml kremówki
  • 2 tabliczki czekolady (z czego przynajmniej jedna gorzka)
  • do dekoracji: wiórki kokosowe, srebrne kuleczki, orzechy mielone
Przygotowanie:
  • Żółtka ucieramy z cukrem, dodajemy orzechy
  • z białek ubijamy sztywną pianę i dodajemy do masy orzechowej mieszając wszystko delikatnie ale dokładnie.
  • tortownicę wykładamy papierem do pieczenia, wylewamy ciasto i pieczemy w 180 stopniach 15-20 minut.
  • kremówki podgrzewamy w garnku i rozpuszczamy w nich czekoladę. Schładzamy i ubijamy jak bitą śmietanę.
  • Biszkopt orzechowy po upieczeniu kroimy na pół aby otrzymać 2 okręgi tej samej grubości.
  • Ciasto przekładamy połową ubitej czekoladowej kremówki, resztę rozsmarowujemy na powierzchni tortu. 
  • Tort dekorujemy według własnego uznania - ja obsypałam brzegi mielonymi orzechami, a wierzch wiórkami kokosowymi i srebrnymi kuleczkami. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz