poniedziałek, 27 maja 2013

Grillowane szparagi

Gotowane szparagi znają wszyscy. Często, gotowane zbyt długo, stawały się włókniste, co nie do końca mi odpowiadało. Dlatego postanowiłam popracować nad sposobem przygotowania, by otrzymać kruche, ale nie surowe szparagi. I udało się :)



Składniki:
  • pęczek zielonych szparagów
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz
Przygotowanie:
  • szparagi myjemy, nie obieramy. Próbujemy odłamać końce ( te grubsze ;) ). Jeżeli się odłamują, to je wyrzucamy. Jeżeli się nie łamią, oznacza to, że szparagi w całości nadają się do spożycia.
  • szparagi nacieramy oliwą i oprószamy solą i pieprzem.
  • rozgrzewamy patelnię grillową i grillujemy obracając co jakiś czas przez ok. 10-15 minut. Gotowe :)
Ja podałam szparagi z filetem z kurczaka nadziewanym mozzarellą (grillowałam razem z szparagami na jednej patelni). Zimne szparagi można pokroić na kawałki, dodać mozzarellę i suszone pomidory i całość wymieszać z oliwą z oliwek z dodatkiem czosnku i soli.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz