poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Jarmuż z ziemniakami i kiełbasą

Czytałam wiele dobrego o jarmużu, jednak miałam problemy ze znalezieniem go w sklepie. Kiedy w końcu się udało, zastanawiałam się, co z niego przyrządzić. Postanowiłam przygotować jedno ze swoich ulubionych dań zastępując używaną zazwyczaj kapustę włoską jarmużem.


Składniki:
  • 1 główka jarmużu
  • 160g boczku wędzonego
  • 2 dobre grube parówki (ok. 130g)
  • 600g ziemniaków
  • 1 cebula
  • 1/2 szk. wody
  • 1 łyżka masła
  • sól, pieprz, majeranek, kminek
Przygotowanie:
  • boczek kroimy w drobną kostkę i podsmażamy w dużym garnku. Dorzucamy pokrojoną w kostkę cebulę i mieszamy.
  • kiełbasę kroimy w półkrążki i dorzucamy do garnka.
  • ziemniaki obieramy i kroimy na dosyć duże kawałki. Dorzucamy do reszty i mieszamy podsmażając.
  • jak ziemniaki zaczną się przyrumieniać, dorzucamy pokrojony jarmuż (radzę usunąć zgrubienia na liściach, co przyspieszy przygotowanie dania)
  • doprawiamy, dodajemy masło i mieszamy. Dusimy pod przykryciem mieszając od czasu do czasu, przez ok 40 min, aż jarmuż i ziemniaki będą miękkie.

1 komentarz:

  1. Bardzo lubię jarmuż, bardzo dobrze komponuje się z kozim serem czy dynią. Można też zrobić caldo verde portugalskie. A z uwagi na dodatek ziemniaków zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2014 :)

    OdpowiedzUsuń