poniedziałek, 9 marca 2015

Mini serniczki

W zasadzie ten przepis byłby dobrym pomysłem na święta Bożego Narodzenia, więc jak sobie przypomnicie o nim za niespełna rok, możecie śmiało korzystać. A jeżeli w tym roku, podobnie jak mi, zostały Wam po świętach korzenne ciasteczka spekulatius, możecie upiec dokładnie takie serniczki jak ja, albo możecie użyć dowolnych kruchych ciasteczek i efekt końcowy będzie równie zadowalający :)


Składniki:
  • 60g ciastek spekulatius lub innych (mogą być nawet oreo :) )
  • 20g miękkiego masła
  • 1 łyżeczka miodu
  • 200g serka Ulubiony
  • 2 łyżki cukru (ja użyłam brązowego, ale może być zwykły)
  • 1 białko
  • 2 łyżki suszonej żurawiny
  • powidła lub dżem do dekoracji
Przygotowanie:
  • kruszymy ciastka i ugniatamy z masłem i miodem. Ja umieściłam składniki w miseczce i podgrzałam chwilę w mikrofalówce, dzięki czemu masło i miód stały się płynne i wyrabianie całości przyszło mi łatwiej :)
  • dzielimy powstałą masę na 6 części i wyklejamy nimi spody 6 papilotek.
  • wstawiamy do piekarnika (175 stopni, termoobieg) na 5 minut.
  • w tym czasie ubijamy białka do momentu uzyskania piany (nie musi być sztywna). Dosypujemy stopniowo cukier i dodajemy ser. Możemy dodać kilka kropli ulubionego aromatu, ja użyłam waniliowego. 
  • dodajemy żurawiny i mieszamy.
  • wyjmujemy podpieczone spody i obniżamy temperaturę pieczenia do 120 stopni (dalej z termoobiegiem)
  • przekładamy masę serową na podpieczone spody i wkładamy do piekarnika na 25-30 minut. (aż zaczną delikatnie pękać)
  • wyjmujemy i studzimy. Przed podaniem dekorujemy powidłami lub dżemem, jeżeli mamy ochotę :) 



1 komentarz: