sobota, 4 kwietnia 2015

Bardzo cytrynowe ciasto

Jako wielbicielka ciast cytrynowych nieustannie odkrywam i z chęcią testuję nowe przepisy na cytrynowe wypieki. Dzisiaj pierwszy raz na moim blogu ciasto cytrynowe z kremem. Bazowałam na przepisie Nigelli, jednak jak to zwykle bywa, już w trakcie przygotowywania masy postanowiłam dodać sok z cytryny i ostatecznie zamiast nasączyć ciasto syropem, jak poleca autorka, przełożyłam je kremem serowo-cytrynowym. Wyszło pysznie! :)


Składniki:
  • 125 g masła
  • 175g cukru
  • 2 duże jajka
  • skórka z cytryny
  • sok z połowy cytryny
  • 175g mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 4 łyżki mleka lub 2 łyżki śmietanki 30%
  • Krem: 400g gładkiego twarogu (u mnie "Ulubiony"), sok z 1 cytryny, skórka z połowy cytryny, 2 łyżki cukru pudru, 3 łyżki masła
Przygotowanie:
  • masło utrzeć z cukrem, dodać jajka, skórkę i sok z cytryny.
  • stopniowo dosypywać mąkę z solą i proszkiem do pieczenia. 
  • na końcu dodac mleko/śmietankę
  • przełożyć masę do wyłożonej papierem do pieczenia formy (u mnie 21 x 27cm)
  • Piec 30-40 min w temp. 180 stopni (proponuję po 30min sprawdzić ciasto nakłuwając patyczkiem i sprzedzając, czy jest suchy)
  • Przygotowujemy krem miksując wszystkie jego składniki na gładką masę. Odstawiamy do lodówki.
  • Ciasto po upieczeniu przekładamy na kratkę do wystudzenia.
  • Kroimy w poprzek na 2 części, smarujemy dolną połową masy, nakładamy wierzch ciasta i resztę kremu rozsmarowujemy na jego powierzchni.

1 komentarz: