środa, 29 kwietnia 2015

Kakaowo kokosowa granola

To moje pierwsze podejście do granoli i zarazem pierwszy przepis w zakupionej niedawno, absolutnie cudownej książce The Vintage Tea Party Book. Książka zawiera w większości przepisy - klasyki lat 50, ale również instrukcje jak uszyć fartuszek, jak się czesać i malować w stylu pin-up albo jak dekorować porcelanę. Wydanie jest przepiękne a przepisy w większości proste i zawierające dostępne powszechnie składniki. Będę często z niej korzystać, więc nawet jeśli nie możecie mieć tej książki, obiecuję regularnie zamieszczać przepisy w niej zawarte :)


Składniki:
  • 240g płatków owsianych
  • 175g płatków migdałów (ja miałam tylko 100g, resztę uzupełniłam siekanymi orzechami)
  • 70g wiórków kokosowych
  • 70g brązowego cukru
  • 40g ciemnego kakao (następnym razem dam trochę mniej ;) )
  • 90ml miodu
  • 50ml oleju roślinnego
  • łyżeczka cynamonu
  • 3/4 łyżeczki soli
Przygotowanie:
  • w dużej misce wymieszać płatki, migdały (i orzechy jeśli używamy), kokos i cukier.
  • oddzielnie mieszamy kakao, miód, olej, cynamon i sól.
  • wszystko mieszamy razem (ja zrobiłam to ręcznie) i rozkładamy na 2 blachach wyłożonych papierem do pieczenia.
  • pieczemy 1 godz. 15 min. w temp. 120 stopni mieszając co ok. 15min, żeby granola była ze wszystkich stron przyrumieniona.
  • po wystudzeniu przekładamy do szczelnie zamykanego słoika i przechowujemy do kilku dni. 
Granolę podajemy z jogurtem lub mlekiem. Możemy dodać również pokrojone banany albo suszoną żurawinę :)

1 komentarz:

  1. taką granolę z chęcią zjadłabym jutro na śniadanie :)

    zachęcam do wzięcia udziału w konkursie http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/04/konkurs-majowka-z-owocowym-rajem.html

    OdpowiedzUsuń