niedziela, 29 maja 2016

Dżem z truskawek i rabarbaru

Nie sądziłam, że coś tak prostego w przygotowaniu może mnie aż tak pozytywnie zaskoczyć smakiem :) Fakt, że truskawka z rabarbarem stanowią świetny duet był mi znany od dawna, ale pierwszy raz postanowiłam przygotować z nich dżem. Z poniższej porcji wyszły w zasadzie tylko 2 słoiczki dżemu, ale już planuję kolejne zakupy i kolejne gotowanie. Robienie dżemu ma w sobie coś niedzisiejszego. Aż dziwne, że jako miłośniczka wszystkiego, co "retro", dopiero teraz się za to zabrałam. To będzie "dżemowe" lato, tak czuję ;)

Ps. Pomimo, że poniższy przepis uważam za niezwykle udany, muszę przyznać, że w dalszym ciągu najsmaczniejszym dżemem domowej roboty jaki jadłam, był dżem truskawkowo-nektarynowy mojej mamy, ale może i z tym się zmierzę za jakiś czas... ;)


Składniki:
Przygotowanie:
  • truskawki pozbawiamy szypułek i kroimy na ćwiartki.
  • rabarbar obieramy i kroimy na kawałki
  • wszystkie składniki wkładamy do garnka z nieprzywierającym dnem i podgrzewamy na niewielkim ogniu często mieszając przez ok. 2 godziny (tyle trwało to u mnie, ale warto przed zdjęciem z ognia upuścić kroplę dżemu na spodek i poczekać kilka minut - jak utworzy się delikatna "skorupka" po wystygnięciu, dżem jest gotowy :) )
  • gotowy, gorący dżem przekładamy do słoików, zakręcamy dokładnie i odstawiamy pokrywką do góry do wystygnięcia. 

Dżem tak pyszny, że można go wyjadać ze słoiczka, jak Joey ;)

1 komentarz:

  1. robiłam podobny dżem w ubiegłym roku, pyszny był, przepyszny! polecam też wersję z kwiatami czarnego bzu

    OdpowiedzUsuń