sobota, 24 września 2016

Lemon Loaf Cake

Już kiedyś pisałam, że moim absolutnie ulubionym rodzajem ciasta jest ciasto cytrynowe. Nie mogłam zatem nie zmierzyć się z tym klasykiem...chciałabym powiedzieć, że amerykańskim, ale chyba raczej powinnam napisać "Starbucksowym", bo szukając inspiracji pod hasłem "extra moist lemon loaf" google podpowiada jak upiec ciasto cytrynowe jeszcze lepsze niż w Starbucks (albo co najmniej równie pyszne!). Po przejrzeniu kilku przepisów, stworzyłam poniższy - mniej słodki niż wskazywałyby na to amerykańskie standardy, ale jestem z niego w 100% zadowolona.
Moja wyjątkowo mała keksówka nie pomieściła całego ciasta, więc wystarczyło jeszcze na 6 babeczek :)


Składniki:
  • 2 szk. mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 1 łyżka startej skórki cytrynowej
  • 1/2 szk masła
  • 3/4 szk. cukru
  • 3 jajka
  • 1/2 szk soku z cytryny
  • 1/2 szk mleka
Przygotowanie:
  • mieszamy mąkę z sodą, proszkiem do pieczenia, solą i skórką cytrynową
  • oddzielnie mieszamy miękkie masło z jajkami i cukrem, na końcu dodajemy sok z cytryny (masa będzie wyglądała na ściętą, ale nie przejmujcie się)
  • dodajemy stopniowo suche składniki do mokrych, na końcu dolewając mleko. Ciągle mieszamy, aż uzyskamy gładkie ciasto
  • przelewamy do keksówki i pieczemy w temp. 175 stopni przez 50-60 minut (do "suchego patyczka") 
  • po wystudzeniu możemy udekorować lukrem z soku z cytryny i cukru pudru.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz