sobota, 24 września 2016

Murzynek z kremem budyniowym

Murzynek pojawiał się w moim rodzinnym domu chyba najczęściej i poniższy przepis na ciasto pochodzi z zeszytu mojej mamy. Było to też pierwsze ciasto, które nauczyłam się piec i do dzisiaj pamiętam, jak bardzo obawiałam się, że może wbijam jajka do zbyt gorącej masy i się zetną :)
Pomysł na przełożenie murzynka kremem budyniowym powstał dosłownie na poczekaniu. Chciałam, żeby ciasto nie było suche, a że miałam budyń i masło, to postanowiłam zrobić krem budyniowy. Wyszło pysznie!


Składniki:
  • 1 kostka masła
  • 2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki wody
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 jajka
  • 3 łyżki kakao + łyżeczka do dekoracji
  • na krem: 1 kostka masła, 1 op. budyniu waniliowego, 2 łyżki cukru pudru, 0,5l mleka, ewentualnie laska wanilii
  • ewentualnie Nutella 
Przygotowanie:
  • masło z cukrem, wodą i 3 łyżkami kakao umieszczamy w garnku i zagotowujemy
  • po przestudzeniu dodajemy jajka, mąkę i proszek do pieczenia. Dokładnie mieszamy.
  • przelewamy do tortownicy wysmarowanej tłuszczem i pieczemy przez 60 min w temp. 175 stopni (do suchego patyczka)
  • odlewamy 1/4szk mleka i rozrabiamy w nim budyń.
  • resztę mleka zagotowujemy z cukrem, dodajemy budyń (i ewentualnie ziarenka z laski wanilii) i mieszając doprowadzamy do wrzenia. Zdejmujemy z ognia i odstawiamy do całkwoeitego wystudzenia.
  •  przy pomocy miksera ucieramy miękkie masło z cukrem pudrem i dodajemy po łyżce budyniu. Miksujemy aż masa będzie gładka
  • ciasto po upieczeniu kroimy na pół i czekamy aż wystygnie.
  • dolną część możemy posmarować najpierw Nitellą (jak u mnie), następnie nakładamy 2/3 kremu budyniowego
  • nakładamy górną część ciasta i smarujemy ją z wierzchu pozostałym kremem.
  • posypujemy kakao



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz