niedziela, 22 października 2017

Marmurek na Halloween

Brak pomysłu na halloweenowe wypieki? Najprościej sięgnąć po sprawdzony przepis na ciasto marmurkowe i dodać odpowiednie barwniki :) Ja tak zrobiłam i jestem bardzo zadowolona z efektu. Odrobina fantazji przy dekoracji i mamy świetny oryginalny deser!


Składniki:
(na normalną keksówkę, ja robiłam z połowy porcji, bo mam małą foremkę)
  • 225g miękkiego masła
  • 225g cukru
  • 225g mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 jajka
  • 4 łyżki mleka
  • 2 łyżki kakao
  • kilka kropli aromatu waniliowego
  • szczypta soli
  • czarny i pomarańczowy barwnik w proszku
 Na krem: 125g serka Philadelphia, 2 łyżki cukru pudru, pomarańczowy barwnik

Przygotowanie:
  • wszystkie składniki ciasta oprócz kakao i barwników mieszamy. 
  • dzielimy ciasto na pół, do jednej połowy dodajemy kakao i szczyptę czarnego barwnika, do drugiej dodajemy pomarańczowy barwnik
  • foremkę wykładamy papierem do pieczenia, wlewamy ciemną masę, na wierzch pomarańczową i widelcem delikatnie mieszamy w kilku miejscach obie warstwy, żeby powstały "esy-floresy" :)
  • Pieczemy w temp. 180 stopni przez ok 45 min (do suchego patyczka)
  • Przygotowujemy krem mieszając wszystkie składniki. Nakładamy na wystudzone ciasto i dekorujemy według uznania. Ja użyłam cukierków Smarties :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz