piątek, 12 października 2018

Ciasto dyniowe na Halloween

W oryginale przepis, z którego czerpałam, nosił nazwę "Halloween Pumpkin Cake" i był przeznaczony na prostokątną blaszkę. Ja postanowiłam zrobić tort, bo mogłam dzięki temu zrobić wzór pajęczyny na wierzchu :)
Pierwszy raz robiłam ciasto z tartą dynią i w sumie jest bardzo podobne w smaku do ciasta marchewkowego, ale jest jeszcze cięższe i jeszcze bardziej wilgotne. Dla mnie idealne!
Jeżeli posiadacie robot kuchenny, który zetrze dynię, to przygotowanie ciasta zajmie Wam około 20 minut. Całkiem niewiele jak na taki efekt.


Składniki:
  • 300g mąki
  • 300g brązowego cukru
  • 2 łyżeczki sody
  • 1 op. mieszanki przypraw korzennych (ja użyłam tej do ciasta marchewkowego)
  • 175g rodzynek
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 4 jajka
  • 200g roztopionego masła
  • starta skórka z 1 pomarańczy
  • łyżka soku pomarańczowego
  • 500g startej dyni
 na krem:
  • 450g serka Ulubiony z Wielunia
  • 100g masła
  • 3/4 szk. cukru pudru
  • łyżka startej skórki z cytryny 
  • ew. pomarańczowy barwnik spożywczy
Przygotowanie:
  • mieszamy w dużej misce mąkę, cukier, sodę, sól, przyprawy i rodzynki.
  • roztrzepujemy jajka dolewając stopniowo roztopione masło (ważne, żeby nie było zbyt gorące, bo jajka się zetną). Dodajemy skórkę i sok z pomarańczy.
  • wlewamy składniki mokre do suchych i mieszamy.
  • dodajemy startą dynię i dalej dokładnie mieszamy.
  • przekładamy do małej tortownicy (26cm) i pieczemy w temp. 180 stopni przez 45-60 min (do suchego patyczka).
  • przygotowujemy krem mieszając wszystkie składniki (poza barwnikiem) mikserem. Ważne, żeby były w temp. pokojowej (masło musi być całkowicie miękkie).
  • ciasto po wystudzeniu przekrajamy na pół i przekładamy kremem. Jeżeli chcemy udekorować ciasto jak na zdjęciu, odkładamy ok. pół szklanki kremu, dodajemy niewielką ilość barwnika (zależną od preferowanego nasycenia koloru) i mieszamy dokładnie.
  • resztę kremu rozsmarowujemy pokrywając wierzch i boki ciasta. 
  • pomarańczowy krem przekładamy do czegoś, co pozwoli nam w miarę precyzyjnie narysować okręgi. Ja mam specjalne pojemniczki z końcówkami do dekorowania, ale jak takich nie posiadacie, możecie przełożyć krem do mocnego woreczka, odciąć dosłownie koniuszek rogu i przez uzyskaną dziurkę wyciskać krem.
  • po narysowaniu okręgów patyczkiem do szaszłyków (lub innym ostrym narzędziem) przeciągamy proste linie od środka na zewnątrz. 
  • tort przed podaniem schłodzić
 Jeżeli ciasto będziecie piec na prostokątnej blaszce, zmniejszcie czas pieczenia do ok. 30 min, a krem przygotujcie z połowy porcji, bo będziecie pokrywać tylko wierzch ciasta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz