sobota, 9 lipca 2016

Dżem z agrestu

Jak pisałam przy okazji dżemu z truskawek i rabarbaru, w tym sezonie stawiam na dżemy :) Dżemy są proste w przygotowaniu, wymagają niewielkiej ilości składników i w zasadzie trzeba im tylko poświęcić trochę czasu, chociaż w sumie "robią się same".
Jeżeli lubicie kwaśne dżemy, możecie zmniejszyć nieco ilość cukru w tym przepisie.


Składniki:
  • 1 kg agrestu
  • 500g cukru
  • sok z 1 cytryny
  • 1/2 szk wody
Przygotowanie:
  • agrest myjemy i usuwamy szypułki
  • do garnka wsypujemy cukier, zalewamy wodą i podgrzewamy mieszając aż się cukier rozpuści
  • wrzucamy agrest, dodajemy sok z cytryny i całość gotujemy na małym ogniu mieszając od czasu do czasu. 
  • po upływie ok. godziny sprawdzamy, czy dżem zgęstniał upuszczając kroplę dżemu na zimny talerzyk. Jeżeli się nie rozpływa i utworzyła się na kropli "osłonka", to dżem jest gotowy.
  • ja przełożyłam gorący dżem do dokładnie umytych słoiczków, zakręciłam i odstawiłam do wystygnięcia do góry dnem.
  • po wystudzeniu odwróciłam słoiczki i opisałam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz